Friday

Telemarketer

ok selalu bila ada telemarketer call sembang nak bagi diskaun kad la, pakej bercuti la gua mesti tak layan.sembang nak bagi free last-last sruh gua bayar ratus-ratus gak.celaka bagi harapan palsu.ari ni ada sorang telemarketer call.nak bagi gua diskaun kad kononnya."hello encik, saya zaini dari syarikat apa gua tak ingat, saya call ni nak offer encik diskaun kad dari kompeni saya yg encik tak ingat ni"sorang telemarketer nama zaini membuka bicara.
gua cakap elok-elok "sori, gua tak berminat".
"awak, awak bagi saya 5 minit je explain kat awak.lepas tu awak decide la nak ke tak nak" telemarketer tu cuba pujuk hati keras gua.
"gua cakap baik-baik ni gua tak minat.lu nak gua cakap kasar-kasar ke?gua tinggi suara skit lepas tu terus letak phone.
gua senyum.padan muka lu.orang cakap elok-elok tak nak dengar.

tak sampai 5 minit ada sms masuk handphone gua.
"awak jangan la garang sangat.takut saya - zaini"
gua reply balik: "lu penah kene tumbuk kat muka tak zaini?"

celaka lu zaini.lu tu jantan.jadah apa nak sembang awak-awak dengan gua.gua memang kurang berkenan sikit jantan-jantan lembut ni.
nanti naluri nak menumbuk muka orang tu tiba-tiba mencanak.
sampai malam ni haram zaini takda reply msg gua da.takut kene tumbuk ke?kehkehkeh

1 comment:

  1. aku rase zaini da penah nmpk rambut kau n dia pon berkenan...haha

    ReplyDelete