Saturday

masterchef

gua tgk budak-budak junior masterchef ni memang ada potensi.skil suma memang tiptop.kalah tukang masak tomyam kat vichuda tempat gua selalu makan tu.
tengok dalam tv pun gua da bole agak bende yang budak-budak ni masak memang sedap.gua terinspire pulak tengok komitmen budak-budak kecik ni memasak.
abis je junior masterchef, gua secara automatik jadi lapar.gua bangun, pegi dapur, hambar apa pun xda nak makan.gua bukak peti sejuk pintu belah bawah, ada sayur-sayur yg gua tak berapa nak kenal nama tapi dia warna hijau so automatik gua rasa itu sayur,ada ayam da potong, ada bawang.gua senyum.hasil inspirasi dari junior masterchef tadi, gua bawak keluar barang-barang dari peti sejuk.ingat nak try masak.
gua tak tau apa gua nak masak tapi gua yakin bahan utama dia ialah ayam.gua basuh ayam lebih kurang.potong bawang sikit.tuang minyak dalam kuali.gua bukak dapur gas nak kasi panas minyak.celaka.gas da abis.gua terus amik talipon call mcd deliveri.nombor talipon gas gua tak pernah terpikir lak nak save dalam phone.

No comments:

Post a Comment