Wednesday

Makwe mcd

OK semalam lepas bangun tdo, tekak gua rase nk makan mcd.gua start enjin kereta, xyah mandi.gosok gigi pun ala kadar je, terus carik drive thru paling dekat tapi panjang lak queue die mcm org nk bayar tol mase balik raya.xpe gua sabar.bukan ade bende nk buat pn ari ni.gua pasang radio layan lagu wonder girl bagi sejuk skit jiwa.

ok lg 4 kereta gua punya turn.gua dah decide nk mkn ape.dalam otak da standy, "bagi saya set bigmac large air coke ais kurang dgn sundae cokelat".gua ulang 2 3 kali dalam kepala.nk order kene nampak konfiden
dan gagah.

tibe-tibe ade satu makwe mcd keluar dari pintu belakang mcd lalu depan kete gua.die siap senyum pandang gua.
gua senyum balik.bole tahan gak makwe mcd ni.solid macam doublecisbeger kat dalam menu ni.

pinnnn!!kete belakang hon gua, shit kete depan da clear rupanya.gua kelam kabut angkat tangan kat keta belakang.pasal makan ni manusia memang bole bertukar jadi garang.
gua cepat2 tekan minyak pegi kat mesin ade skrin dan suara manusia tu nk order.
"ye cik, bole saya amik order"tanya suara dalam mesin ade skrin tu.
"emm makan sini ye, bagi saya set bigmac large air coke ais kurang dgn sundae cokelat"kata gua dalam satu nafas dengan penuh yakin.
tibe2 sunyi..pastu gua dengar orang dlm mesin tu tgh gelak2 tp cover2.
"emm bang sini drive thru bang,takeaway je.kalo nak makan sini, masuk la dalam"orang dalam mesin ade skrin tu cakap sambil tahan gelak.
gua pelan2 naik kan cermin.signal kiri tekan minyak pelan-pelan jalan keluar dari barisan.

makwe mcd dengan hon kete belakang tadi sudah bikin gua kucar kacir.sialan.nasib kete gua tinted gelap.
sekarang kalo gua nk pegi mcd tu lagi, kete sape gua nk pinjam?

2 comments: