Tuesday

karipap

Petang semalam gua pergi bazar ramadhan.memang mencabar minda betul bazar ramadhan sekarang ni.setiap penjuru penuh gerai.sampai nak jalan pun susah.jadi gua kena menggunakan strategi untuk menyelit dan mencelah dengan betul.2 3 kali gak la gua hampir terlanggar akak-akak keje gomen, tapi gua berjaya elak tanpa bersentuh kulit dan membatalkan air sembahyang.ok gua tipu.ade gak la gua langgar.bukan sengaja.tapi tak dapat dielakkan.ok gua bukan nak cerita pasal akak gomen sebenarnye.gua nak cerita pasal karipap.gerai karipap ni kalo gua pegi lambat gua tengok orang beratur panjang sampai da termasuk barisan gerai sebelah.kesian makcik kedai sebelah sebab ingat orang beratur nak beli air tebu dia, rupanya orang beratur untuk beli karipap.kasihan makcik tebu.jadi gua yang mudah ditipu dengan hype sebegini pun beratur jugak.gua beli karipap 3 ringgit dapat la dalam 8 biji.cukup la untuk gua,adik-adik gua dan ibu bapa gua makan masa berbuka nanti gua fikir.masa berbuka tadi gua nyaris-nyaris membaling karipap tadi.saiz dia besar sikit je dari buah kurma.celaka.bulan puasa pun nak berniaga macam yahudi.penat tau tak gua beratur.gua kena makan 4 karipap dia untuk mendapatkan saiz karipap normal.tak kan esok gua nak kena beli karipap sampai 7 ringgit kot?

3 comments:

  1. hmm nk buat macam mana kan bro. ekonomi.. ekonomi.. bajet la tu..ekeke

    ReplyDelete
  2. Hmm.gua rasa org yg jual karipap ni nak cepat pg haji kot.tu yg meniaga nk cepat untung tu.

    ReplyDelete
  3. meniaga macam yahudi? hahahahahahhahahahahahhahahahahahahhaahahaha

    ReplyDelete