Friday

Anak angkat

Gua cukup rimas kalo gua kat kedai makan, lepas tu ada budak kecik lari-lari dalam kedai tak duduk diam.bila gua jeling kat mak bapak dia, mesti ada satu lagi baby kecik gua saspek baru 2 3 bulan.anak yang da besar sikit dia abaikan.biarkan je budak tu lari-lari.kesian.kecik-kecik da kurang kasih sayang.semalam gua pegi makan nasi lemak.ade budak meja depan gua ni gua rasa kalo lu pakai kan pakaian yang betul dia bole pegang watak anak syaitan.serius gua tengok dia gua rasa macam nak azan kuat-kuat dengan harapan dia insaf.lari-lari jerit-jerit dalam kedai.mak bapak dia buat tak tau je.kadang-kadang siap bole gelak-gelak lagi.gua bengang.budak tu lari lagi.kali ni dia lalu dekat area meja gua.gua senyum kat dia.dia senyum balik. "dik, adik ni anak angkat ke?" gua tanya kat budak tu.gua pastikan suara gua kuat kasi mak bapak dia dengar.lepas tu sampai abis makan gua tengok budak tu nangis kat mak dia dan duduk diam tak lari lari da.tak tau la dia kene marah ke atau pun dia kecewa sebab dia memang anak angkat

4 comments: