Saturday

tepung tebal

5 6 tahun lepas, adik gua masih kecik.cakap pn x berapa nk betul.masa baru masuk sekolah, dapat surat ada mesyuarat a
agung PIBG, dia sungguh-sungguh suruh bapak gua pergi sebab agung datang.tak pegi takut agung marah.
haha.mudah betul dia kena tipu dengan cikgu dia.cikgu dia pn satu.budak kecik pn nk tipu.

lepas adik gua da pandai membaca.abis sume surat kabar, anjung seri mak gua dia nak baca.bagus.gua suka spirit mcm ni.

satu ari gua folo famili gua pegi makan kat satu foodcourt.gua da target nak mkn ciken cop.
sebab gua rasa ciken cop mahal taim tu dan kalo awek nampak kire cool sebab gua makan ciken cop.
adik gua lak tak leh decide apa dia nak makan.gua sebagai abang yg penyabar gua kena terpaksa layan.
lalu depan satu kedai cina, dia nampak ada misup.dia memang fevret misup.
gua nampak ada logo halal.ada tulis pork free.ok la ni.gua tanya adik gua."mkn misup bole?"
adik gua geleng-geleng pandang gua.dia tak nak.gua tanya "laa lu bukan fevret ke misup, ni kedai ni ade jual ni.ciken cop gua da sejuk da tu"gua cuba provoke adik gua.

"tak nak la kedai tu.dia bagi babi percuma, adik tak makan babi"ujar adik gua slamber.
gua terus pegi duduk makan ciken cop ikut hidung sebagai tanda protes terhadap kebijakkan adik gua.
sesak nafas gak la gua masa tu sebab ciken cop die liat, tepung tebal.

No comments:

Post a Comment